tisdag 18 augusti 2009

Sista sommaren


Det känns inte kul att tänka att det här är sista sommaren, sista sommaren då jag kan ta ut föräldrapenning och vara ledig några veckor till med barna. Det känns skönt att dom har fått ha vara lediga hela sommaren. Vi har fått vara tillsammans, göra saker, göra ingenting, fått leva oavbrutet med varandra.

Första veckan på lovet var konfliktfullt, men sen har vi hittat en skön lunk, både vuxen och stor har kunnat varva ner.


Jag känner bara att åren vi har tillsammans är få, barn växer upp snabbt, snart vill dom inte spela spel, se en film tillsammans, fara ut och fiska.....

Vill ta vara på all tid med dom!!


Jag känner mig frustrerad på tanken att inte kunna styra min samvaro med barnen mer. Det känns som om jobb, skola, styr oss nästan helt ibland.


2 kommentarer:

Små Vita Ting sa...

Ja visst känns det som om man tappar kontrollen lite grann i och med att barnen börjar skolan. Dom börjar första klass och vips så är det dags för studenten.

Anette V sa...

Det som ändå är en tröst ar att det kommer nya glädjeämnen och det som var jobbigt när de var små blir enkelt. Samtidigt som det kommer nya utmaningar..i och för sig...

Men visst är det bra att de blir äldre...för det blir väl inte vi??!?