onsdag 7 oktober 2009

Att våga vara rädd.

Jag har varit så rädd.
Blyg så att jag knappt vågat säga hej......
När jag gick sjuksköterskeutbildningen insåg jag att man pratar mycket i telefonen som sjuksköterska, jag, som var livrädd att ringa till nån annan än till kompisar, för tänk om det skulle bli fel!?
Min handledare på första praktiken tyckte nog att jag var lat och seg som inte ens orkade svara när det ringde......

Idag har jag varit i ett klassrum och berättat vad jag gör som akupunktör.....
Jag var super nervös först, ja flera dagar innan. Men nånstans försvann jag in i själva ämnet, glömde bort mig själv och bara berättade det jag vet.......
Helt lycklig och helt utpumpad åkte jag hem efter lektionen... lycklig inte för att det var något speciellt bra eller så, jag var lycklig för att jag gjorde det där som var så otäckt!!!
Jag tror...... om man vågar vara rädd så kan man göra en hel del läskiga saker!!!

2 kommentarer:

Bjelfen sa...

Så insiktsfullt. Härligt att "face your fear" och upptäcka att det inte är så farligt. Det kan ju ge en "kick" :-)

Små Vita Ting sa...

Ja det gäller att ta sig över alla "hinder" som vi själva satt upp åt oss. Plus är ju att det känns så skönt efteråt när man gjort nåt skrämmande....
Kram Mona