fredag 9 april 2010

Mjölkfritt => slut på värken!!

Har nu i 8 veckor varit utan alla mejeriprodukter.

Ingen ost, ingenting med mjölk i. Mjölk finns i massor av våra livsmedel, tex bröd, leverpastej m.m?? varför?


Jag slutade med mjölkprodukter pga ständig stelhet och ont i rygg, axlar, nacke. Ett fenomen som vi verkar ha i släkten.

Jag ville testa vad som händer.
Det går inte att tveka om effekten.
Det känns nu helt inflammationsfritt i ryggen, som om ett ständigt surrande i ryggen har stannat av.
Jag kan vrida på huvudet, backa med bilen är nu hur lätt som helst.
Yoga är verkligen ett nöje, det gör ju inte ont.

Jag har alltid varit morgontrött. Det har känts som om blodsockret varit på noll de första timmarna på morgonen. Senaste veckorna har jag vaknat av mig själv, innan väckarklockan, och till och med haft lust att stiga upp!

Jag älskar glass, grädde, semlor men just nu känns det inget svårt att avstå från detta då jag känner skillnaden.
Man måste vara obs på att få i sig kalk och vitaminer förstås.
Det finns många, många bra alternativ till mjölk numera! Havre vaniljsås tex, är super god!!!

Inga kommentarer: