måndag 20 juni 2011

Men hallå där!!

Sitter mest och läser andras blogar men bidrar ju knappast själv med nåt!!

Eh, vet inte riktigt vad jag ska skriva om.... våren har varit omvälvande på många sätt!!
Har gjort det värsta jag kan tänka mig.... nämligen att stå och prata inför folk. Sista gången kändes det dock riktigt bra!!

Jag har gått hos en talpedagog några gånger och det är jätteläskigt.... inte hon som är pedagog utan själva situationen.... fixar inte att gå dit.... ska ta upp det i höst igen (precis som om det är mindre läskigt då??)

Har gjort två helt underbara turer till Enköping för att gå på kurs "Kosmetisk akupunktur" mycket bra. Spännande också att få gå på Nei Jing en av de äldsta skolorna vad gäller akpunktur utbildning!!

Första gången jag var där bodde jag i ett litet hus med 4 andra kursdeltagare.... det är lite speciellt att dela kök och sovrum med dom som man inte känner. Men vad kul och givande!!
Synd att rädsla och osäkerhet kommer mellan i möten med nya människor, ja, så är det för mig iallafall.
Min så goa vän Mona var med ner, då hon kommer från Enköping. Jag fick följa med och träffa syrran hennes, dottern med familj, så härligt att få ta del av en väns familj så där bara!! Underbara människor!!

Det kändes helt naturligt att Mona blev med då jag hälsade på min mamma, på vägen hem från Enköping. Min mamma bor vid Lindesberg, ca 100 mil härifrån.
Mamma min hade blivit ännu äldre, tunnare. Hon satt och nickade till då vi satt och pratade. Hon är riktigt gammal nu.....

En milstolpe i livet; huset är ommålat!! Anlitade en firma. Det känns så konstigt då någon jobbar och själv sitter man och läser tidningen!!
Fint blev det!! ska ta några kort då det inte regnar......

1 kommentar:

Små Vita Ting sa...

En uppdatering som heter duga må jag säga. Kul att du gillar min familj för dom är ju det bästa jag har. Vi ses på onsdag, vännen.
Kram kram